‘Rosemary’s Baby’ costume design

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Rosemary’s baby costume design is one of the most amazing ones in cinema. The 60’s dresses collection, the classic nightgowns, and the elegant coats make this movie a real treasure for wardrobe design lovers. It was directed in 1968 by Roman Polanski and Mia Farrow is the main star. It was her breakthrough role. The film tells the story of a newlywed couple that move to an apartment in New York (in the Dakota Building, where John Lennon lived), in which the neighbours are quite peculiar.

Mia’s pixie cut became an icon. It was conceived by Vidal Sassoon specially for the movie, and Mia had to wear a wig in the first part of the movie, designed by the famous Sydney Guilaroff, a stylist that worked in the make-up and hair department in The Graduate, North by Northwest, Singing in the rain…

Anthea Sylbert was the costume designer, she also made Chinatown, King Kong… The choice of outfits responds to the need of portraying a young, naïve, innocent, girlish Rosemary: the big collars, the minidresses, the floral prints, the pastel colours… There’s only a couple of scenes in which she wears a more adult look: the red outfit. There’s almost a different outfit on every scene. The style is inspired by Coco Chanel’s most casual designs. The outfits of Rosemary’s neighbours are genious. Colourful, and crazy.

If it had been shot now, I bet she would be wearing Marc Jacobs, Carven and Luella Bartley.

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La semilla del diablo tiene uno de los vestuarios más increíbles del cine. La colección de vestidos años 60, los camisones clásicos, y los abrigos elegantísimos hacen de esta película un auténtico tesoro para los fans del vestuario. Fue dirigida en 1968 por Roman Polanski, con Mia Farrow de protagonista en el papel que la lanzó a la fama. Cuenta la historia de una pareja recién casada que adquiere un apartamento en Nueva York (en el Dakota Building, donde vivió John Lennon), con unos vecinos son bastante peculiares.

El corte a lo pixie de Mia ya se ha convertido en icono. Fue ideado por Vidal Sassoon especialmente para el film, y al principio de la película tuvo que lucir una peluca diseñada por el famoso estilista Sydney Guilaroff (trabajó en el departamente de peluquería y maquillaje en El Graduado, Con la muerte en los talones, Cantando bajo la lluvia…)

El vestuario es obra de Anthea Sylbert, quien también hizo el de Chinatown, y el de King Kong, entre otros… La elección de los estilismos responde a una necesidad de mostrar a Mia Farrow como una chica buena, inocente, algo ingenua, y un poco infantil: los cuellos marcados, los vestiditos cortos, los estampados florales, los colores pastel… Tan sólo hay un par de escenas en las que lleva un look más adulto, el del conjunto rojo. Prácticamente hay un estilismo diferente en cada escena. El estilo está muy inspirado en las propuestas más informales de Coco Chanel. La ropa de los vecinos de Rosemary es genial, muy loca y con mucho colorido.

Si se hubiera rodado ahora, apuesto a que luciría diseños de Marc Jacobs, Carven, y de Luella Bartley.

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Original sketch by Anthea Sylbert
Original sketch by Anthea Sylbert

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The neighbours:
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images: clothesonfilm, ragpony, vincentwild

2 comentarios en “‘Rosemary’s Baby’ costume design

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